top of page
Writer's pictureNiklas Roitto

Copilot chat tuo keskustelevan tekoälyn osaksi Business Centralia

Business Central -toiminnanohjausjärjestelmä on käytössä jo yli 30 000 yrityksellä ja tekoälyn kehityksen myötä siitä on tulossa entistäkin mielenkiintoisempi tuote. Microsoftin kyselyn mukaan yhdeksän kymmenestä työntekijästä haluaa käyttöönsä helpompia tapoja automatisoida päivittäisiä rutiineja ja tähän tarpeeseen Microsoft vastaa tuomalla tuotteisiinsa laajasti oman Copilot-tekoälynsä.


Copilot on tekoälyavusteinen apuri, joka auttaa lisäämään luovuutta, tehostamaan tuottavuutta ja poistamaan tylsiä tehtäviä. Tällä hetkellä se on rajatusti saatavilla Business Centralissa ja voit sen avulla esimerkiksi:


  • Luoda markkinointitekstejä tuotekuvauksia varten käyttämällä Business Centralissa olevia tuotteen tietoja, kuten väriä ja materiaalia.

  • Yksinkertaistaa myyntitilausprosessia nopeuttamalla tuotteiden lisäämistä myyntitarjouksille tai tilauksille, esimerkiksi vapaamuotoisen sähköpostitilauksen perusteella.

  • Täsmäyttää maksutapahtumia tiliotteelta automaattisesti.


Nämä ovat esimerkkejä tarkkaan rajatuista toiminnoista, joissa tekoäly voi olla avuksi. Microsoft on kuitenkin parhaillaan tuomassa yleisen tekoälyn osaksi Business Centralia chatin muodossa.


Toimintaa tehostava chat-toiminto julkaistaan pian


Tämän uuden toiminnon avulla voit keskustella Copilotin kanssa Business Centralissa ja saada vastauksia kysymyksiisi, sekä löytää ja hyödyntää oman yrityksesi dataa luonnollisella kielellä ilmaistuna. Käyttötapausten kirjo on erittäin laaja ja yksinkertaisimmillaan voit esimerkiksi pyytää Copilotia näyttämään viimeisimmän myyntitilauksen tietylle asiakkaalle tai tarkistaa tuotteiden saatavuuksia ja varastosaldoja.



Voit myös kysyä, miten suoritat tietyn tehtävän järjestelmässä. Tämä toiminto on erityisen hyödyllinen uusien työntekijöiden perehdyttämisessä, sillä sen avulla saat nopeasti vastaukset kysymyksiin siitä, miten, milloin, tai miksi asioita tehdään tietyllä tavalla järjestelmässä.


Chatti Copilotin kanssa säästää aikaa ja lisää tuottavuutta, sillä se poistaa tarpeen navigoida käyttöliittymässä tai tuotetuen ohjeissa. Copilotin tiedot perustuvat Business Centralin viralliseen dokumentaatioon ja on näin ollen täsmällistä ja ajan tasalla olevaa tietoa.


Tätä kirjoittaessa toukokuussa 2024 chat-toiminnallisuus on public preview -tilassa eli se on kokeiltavissa tietyillä markkinoilla ennen tulevaa globaalia julkaisua. Toiminto tulee käyttöön vain viimeisimpään Microsoftin pilvessä ylläpidettävään Business Central Online -versioon.


Jos käytössäsi on paikallisesti asennettava Business Central tai vanhempi Dynamics NAV kannattaa nyt aktivoitua selvittämään mahdollisuutta siirtyä uusimpaan pilviversioon. Voit olla yhteydessä meihin Adaptorilla ja autamme mielellämme päivittämiseen tai muihin toiminnanohjaukseen liittyvissä kysymyksissä!

Commentaires


Les commentaires ont été désactivés.
bottom of page